måndag 1 november 2010

Flanell flyttar

Sawadee
Här är det för tillfället en kallfront som härskar.
I går kväll längtade vi efter fleccetröja när
vi satt ute. Det var under 25 grader
och tro det eller ej men då
fryser man här.
Vi har en granne som hade en hund som inte gillade våra
besökare. Kennet, Lena & Åke har ett flertal gånger
blivigt nafsade/bitna av denna hund. Trots flertalet
påstötningar så har grinden ej stängts så
doggen har kunnat fullfölja sina anfall.
För 2 veckor sedan blev jag heligt förbannad och röt och skrek
åt dom att göra någonting. Ett par dagar senare fick jag
besked att nu har hunden tagits bort. Nu har ju
detta uttryck inte samma betydelse som i Sverige.
Här tar man inte livet av hundar hur sjuka, arga eller
tokiga dom är (religionen).
Dum som jag är så fattade jag inte vad dom snackade om för
här finns det ju bara ett sätt när man ledsnat på
sina djur. Man åker ned till stranden och bara lämnar dom där!!!!
Fy fan vad jag tycker illa om hur ansvarslöst man behandlar
dessa djur som man skaffar sig när det
inte är "kul" längre.
Ny beachhund
Uppfinningsrikedommen är det ingen brist på här nere. När marken
är ojämn på restaurangen så fixas dett lätt till.
Bordsstöd

När micro saknas så är det lätt som en plätt att värma sitt kokta ris med lite ångkokning

Thailänds micro

Arkitekturen här nere är mycket speciell och konstig. Man tror

att arkitekten har haft huvudet under armen. Denna typiska

toalett är bara så vanlig. Knäna slår in i väggen fast det finns

så mycket plats över. Hade stolen varit svängd 1/4 varv

så hade det funnits plats att också få in en tvättmaskin

och ett handfat.

Thai arkitektur Här är ett svänggäng som tackar gudarna för god skörd Pastor Flanell har flyttat igen. Nu har han flyttat hem till "jungfru" Maria och lyckan lyser åter i pastoratet Halleluja!! Så här glad blev han när flytten blev av. Många nya fastigheter byggs nu i "byn". Nya affärer dyker upp och man slutar inte att förvånas. Det är bara det samma som startas upp tex. apotek, massage, frissa, mini markets, barer, tvätterier osv. Jag fattar inte hur alla dessa klarar av att gå runt? Ha det gott för det har jag det!!!! Pastor Astor Flanell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar